Jak zaprojektować ekspozycję na targi ?
Na targach konkurencja jest niezaprzeczalna i oczywista. Mamy
niezliczoną ilość stoisk targowych, a wystawcy mają niewiele czasu żeby
przyciągnąć odwiedzających targi. Każdy chce jak najlepiej sprzedać swój
produkt. Prawie jak wystawy sklepowe, które mają za zadanie wręcz
zmusić do wejścia do środka sklepu. Jeszcze w dobie mediów
społecznościowych atrakcyjność stoiska powinna być oczywista.
Osiągnięcie efektu wow, które powoduje, że odwiedzający mają potrzebę
udokumentowania i fotografowania przestrzeni powinno być równie
oczywiste
Jakie powinno być moim zdaniem? Głównie, to pomysł na całość. Pomysł, który jest nieoczywisty, efektowny, ciekawy i niesie za sobą jakieś przesłanie, główną idee albo z czegoś wynika.
Przypadkowość dla samego efektu, to nie jest dobry kierunek. Najważniejszy jest produkt, który mamy pokazać. Jednym słowem należy stworzyć mu najlepsze warunki i tło. Mamy do dyspozycji różnej wielkości i proporcji czyste płótno, które nie podlega żadnym zasadom prócz najlepszej prezentacji produktu. Z szeregu różnego rodzaju kompozycji jakie mamy do dyspozycji można z którejś zaczerpnąć. Przy projekcie ekspozycji firmy Hagea na targi wykorzystałam kompozycję rytmiczną ponieważ miałam umieścić w jednym miejscu kilku producentów reprezentowanych przez jedną firmę. Kompozycja rytmiczna ze swoimi powtarzalnymi elementami jest jednocześnie dynamiczna jak i uporządkowana. Produkty są jednocześnie razem i osobno. W tym przypadku rytm tworzą kotary rozmieszczone w równych odstępach z jedną większą częścią ekspozycji. Poszczególnych producentów oddzielają zasłony w różnych kolorach dopasowanych do prezentowanych mebli. Pośrodku znajduje się przejście tworząc korytarz. Tunel tworzą wycięcia w materiale w kształcie łuku. Łuk natomiast nawiązuje do igloo ustawionego na końcu korytarza.
Komentarze
Prześlij komentarz